Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen | Hays-response.nl      

      Veelgestelde vragen | Hays-response.nl


Veelgestelde vragen voor werknemers

Waarom zou ik kiezen voor Hays?
  • Wij geven tips & tricks die de slagingskans van je sollicitatie vergroten
  • Door de warme contacten met opdrachtgevers komt jouw cv altijd bovenop de stapel terecht
  • Vacatures die nog niet op vacaturesites te zien zijn worden al onder jouw aandacht gebracht.
  • Wij doen de onderhandelingen voor je, zoals salariswensen of arbeidsvoorwaarden
     
Ik heb problemen met het gebruik van jullie website

Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari. De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies. Wanneer je de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn. Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of ke de meest recente versie van Java gebruikt.

Wat is het voordeel van een account op jullie website?

Met een login kan je meerdere vacature alerts (Job Alerts) opslaan en ontvang je automatisch een e-mail of WhatsApp wanneer een soortgelijke vacature wordt geregistreerd op onze website. Daarnaast kan gemakkelijk solliciteren en heb je een overzicht van al je sollicitaties en eventuele gesprekken.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Je kan een account aanmaken via de button Log in rechtsboven op onze website. Helaas is dit nog niet mogelijk op een telefoon.

Ik heb een account aangemaakt, maar ik ontvang geen bevestigingse-mail

Waarschijnlijk heb je eerder al eens je cv gestuurd en is er al een account aangemaakt. Je kan inloggen of als je je wachtwoord niet weet via ‘Log in > Wachtwoord vergeten’ een nieuw wachtwoord aanmaken, waarna je toegang krijgt tot je account.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, of wil deze aanpassen.

Klik op Log in rechtsboven op de website. Kies dan voor ‘Wachtwoord vergeten’ (op een mobiele telefoon vind je deze optie onder het hamburgermenu). Nadat je je e-mailadres hebt ingevuld zal je een e-mail ontvangen waarmee je een nieuw wachtwoord aan kunt maken.

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar ik ontvang geen e-mail

Meestal gebeurt dit omdat je e-mailadres niet bekend is bij ons. Misschien heb je een login aangemaakt met een ander e-mailadres? Als je geen ander e-mailadres hebt dan heb je waarschijnlijk toch geen account op onze website. Klik dan op Log in en maak alsnog een account aan. Blijft je problemen ondervinden, verwijder dan je browsing geschiedenis en probeer het nogmaals.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Login op onze website. Onder de tab ‘Mijn Account’ kan je je gegevens aanpassen. Wanneer je geen account hebt op onze website, maar je gegevens staan wel in ons kandidatenbestand, dan kan je je aanpassingen doorgeven per e-mail.

Wat is een vacature alert (Job Alert)?

Met een vacature alert ontvangt je de nieuwste vacatures, die passen bij jouw profiel, direct in je mailbox of via WhatsApp.

Ik wil mijn vacature alerts aanpassen of verwijderen

Wanneer je een vacature alert hebt aangemaakt via je account op onze website, dan kan je deze na inloggen, onder ‘Mijn Account’ aanpassen of verwijderen. Je kan een specifieke vacature alert ook stopzetten door je uit te schrijven onderaan de Job Alert-email.

Waar vind ik jullie contactgegevens?

Naast de vacature staan de gegevens van de betreffende consultant. Kantooradressen vind je onderaan de pagina bij Contact. Indien gewenst kan je ook een live chat starten linksonder op de pagina.

Hoe voeg ik een motivatiebrief toe aan mijn sollicitatie?

Wanneer je solliciteert via onze website kan je maar één document toevoegen. Je kan het beste je motivatie bovenaan, of onder uw cv zetten, in één document.

Ik heb gesolliciteerd, wanneer kan ik een reactie verwachten?

In de meeste gevallen kan je binnen een week een reactie van ons ontvangen. Echter, afhankelijk van het aantal reacties kan dit ook wat langer duren. Je kan altijd contact opnemen met de consultant, de gegevens vind je bij de betreffende vacature. Of bekijk ons sollicitatieprocess, waarin we aangeven wat je kan verwachten nadat je he gesolliciteerd.

Ik wil in het buitenland werken

Hays heeft veel kantoren verdeeld over 33 landen. Klik hier voor een overzicht van al onze landen, met hun websiteadressen. Lees hier meer over het maken van een cv voor in een ander land.

Geven jullie ook loopbaanadvies?

Jazeker, wij geven tips voor het zoeken naar een baan, hulp bij sollicitatiegesprekken, advies voor je eerste werkdag en artikelen over verdieping binnen je huidige rol. Een totaaloverzicht vind je hier.

Ik wil mij uitschrijven voor e-mailmarketing

Je kan je onderaan iedere e-mail uitschrijven. Daarnaast kan je ook via ‘Mijn Account’ je voorkeuren voor berichtgeving aanpassen. Lukt uitschrijven niet, neem dan contact met ons op.

Ik wil all mijn gegevens van uw website en uit uw kandidatenbestand verwijderen

Stuur ons een e-mail en wij zullen je gegevens verwijderen. Wij laten je vervolgens weten wanneer dit gedaan is.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Op onze klachtenpagina vind je meer informatie over hoe je een klacht kan indienen.
 

Veelgestelde vragen voor werkgevers

Waarom zou ik zaken doen met Hays?

Ik heb problemen met het gebruik van jullie website

Onze website werkt het best met de browsers: Internet Explorer 7 of hoger, Firefox, Google Chrome of Safari. De meeste problemen kunnen verholpen worden door het verwijderen van de browsing geschiedenis en cookies, dan de browser te sluiten en opnieuw openen. Daarnaast maakt onze website gebruik van cookies. Wanneer u de cookies niet hebt geaccepteerd kan de website-ervaring ook minder zijn. Als laatste, onze website maakt gebruikt van Java, klik hier om te controleren of u de meest recente versie van Java gebruikt.

Hoe vind ik de juiste kandidaat?

Wij geloven dat je juiste persoon in de juiste baan uw organisatie kan veranderen. Wij helpen u graag met het vinden van deze kandidaat en doen dit op een ‘no cure no pay’ basis. Registreer vrijblijvend uw vacature of neem contact met ons op.

Hoe kan ik een vacature aanmelden?

U kunt online vrijblijvend uw vacature registreren waarna een consultant contact met u opneemt. Ook kunt links onderaan de website een live chat met ons starten of contact met ons opnemen.

Wat is outsourced recruitment?

Recruitment Process Outsourcing (RPO) houdt in dat u de recruitment van uw vaste personeel aan een externe partij uitbesteedt. Hays weet als geen ander hoe belangrijk recruitment is voor een organisatie en hoe essentieel daarom de relatie met een RPO provider is.

Kunnen jullie helpen met Employer Branding?

Jazeker. Wij leggen u graag de voordelen uit van een sterk werkgeversmerk en adviseren u welke tools u kunt inzetten om uw employer brand sterker te maken.

Neemt Hays ook psychologische onderzoeken af welke mij inzicht geven in de competenties van mijn werknemers?

Ja, met een team psychologen biedt Hays Assessment & Development oplossingen op het gebied van assessments,ontwikkeling & mobiliteit en uitstoomvraagstukken.

Geeft u ook managementtips?

Op onze overzichtpagina vindt u alle management tips. Daarnaast schrijven wij regelmatig informatieve artikelen voor diverse branches, publiceren wij magazines en doen onderzoek naar de meest uiteenlopende zaken. Daarnaast schrijven wij blogs over de arbeidsmarkt en nieuws in recruitment.

Hoe kan ik contact opnemen met Hays?

U vindt onze kantooradressen onderaan deze pagina onder Contact. U kunt ons ook een e-mail sturen of onderaan de pagina een live chat starten met één van onze medewerkers.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Op onze klachtenpagina vindt u meer informatie over hoe u een klacht kunt indienen.

Block ik zoek een baan

Ik zoek een baan

Wij geloven dat de juiste baan je leven kan veranderen.

block ik heb een vacacture

Ik heb een vacature

Wij geloven dat de juiste persoon een organisatie kan veranderen.

SFMC Contact formulier response

Neem contact met mij op

Heeft u een vraag of opmerking? Wij nemen graag contact met u op.

  • Met het invullen van dit formulier geeft u aan op de hoogte te zijn van ons privacybeleid welke uitlegt wat wij met uw persoonsgegevens doen.